vilken vecka.

fredag: sussies födelsedag. 20 år och bolagmogen. vi lagade rödspätta och hade balonger, drack vin och lyssnade på musik. sen med buss 165 mot liljeholmen och sen tunnelbana mot hornstull. cesar bor där. han har en fin lägenhet och vi mötte sussies lillasyster matihilda och hennes vän. vi rökte vattenpipa och drack cider. tobbe och ante kom dit och vi fortsatte med att lyssna på musik och röka vattenpipa. kvällen blev typ natt. efter flera konstiga sms och ett samtal som slutade inne på toaletten bestämde sig tobbe för att gå till en berusad vän på söder. jag var trött och deppig så jag följde honom till tunnelbanan. satt och väntade på tåget å 3 fina killar kommer fram, jag hängde med dem till hötorget men sen fick jag ångest och drog hem. söt kille mitt emot på tunnelbanan. " du ser trött ut" "kan inte jag få ditt nummer så kan vi ses imorgon om du vill" . promenad hem genom ett kallt högdalen. Ringer ett samtal till "väckte jag dig?"

lördag: sov länge, skönt att slippa ställa klockan. borde plugga, läste lite i min ekonomibok. dagen gick fort och sen ringde du, " ska vi åka in till stan och ta nått å dricka?" fort på med fina kläder och spray i håret. vi möttes vid medborgarplatsen och du såg lite lagom lost ut. vi begav oss mot bara vi, men efter en del konstiga vägval hamnade vi på söderkällaren. på söderkällaren träffade jag de tre vännerna från igår, HUR STOR CHANS ÄR DET EGENTLIGEN? vi gick vidare och du skulle sova hos din gamla kompis simon från konfirmationslägret.

söndag: mera plugg och klementin till frukost. en dag som man sover sig igenom. vi klockan 8 ringde du igen, vi skulle kolla på film hemma hos mej. cola light och klementin och hero som man verkligen inte hängde med i om man blundade. det var mysigt. "att ha träffat dej har gjort den här stockholmsveckan den roligaste någonsin" sa du på grötig skånska. du är snäll. vid klockan 23 gick din buss hem. jag gick och la mej, kollade på friends och somnade nästan direkt.

måndag: skola och missförstånd. vi sa hej tillvarandra vid ingången. med emelie, sussie, mårten och ville blev det skinkrulle vid flemingsbergs station. en klassiker. pendeltåget in till stan och köpa hårfärg till sussie. vi tog grön linje hem sen. emelie hoppade av vid globen. vi färgade sussies hår, hon var nervös men det blev väldigt fin, ängla hår. vi köpte mozzarella och pesto pizza och sen tog hon bussen hem. jag pluggade lite, drack lite cola light och tittade på friends.

Dagens: träna, sola och plugga. helst fixa mina cvs både på engelska och svenska. räkna ut min telefonräkning. prata mer med underbara kim, fixa en julskiva och sno mammas recept på pepparkaksdeg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0