solsken och räkor

igår väcktes jag av att mobilen pep. mamma och pappa skulle ut på äventyr och ville att jag och nizar skulle med. jag väckte älsklingen som inte var så glad att behöva gå upp klockan 10 men med löften om sol och bad och båtar så kände han sig lite bättre. efter 10 minuter kom mamma och hämtade oss, öste ner en massa saker i en blå ikea påse och in i bilen. efter 20 minuter i bil så var vi framme i vaxholm eftersom vi inte hade ätit frukost började vi känna oss lite småhungriga och de mysiga caféerna och restaurangerna på hamnpromenaden bjöd på dyra havsrätter och hamnburgare. vi insåg tillsist att det blev för svårt att välja och att vi strax skulle missa båten så det bidde ingen macka utan istället fick vi bra platser på båten som skulle ta oss ut till skärgården. vi var sugna på pannkakor men fiket på båten sa att de var slut så det blev ostfralla och rödvin i plastmuggar, till mammas förtjusning. väl framme vid ön, grinda så bestämde vi oss för att klättra in i skogen för att ta oss allra längst ut på udden. de4t var mycket fint och vi simmade och solade på små klippor ute i vattnet. nizar och jag hittade en mysig ö och där spenderade vi resterande tiden, där fanns en lagun och en bra dykklippa. när solen började sjunka så begav vi oss till hamnen, där fann vi en mysig restaurang och där åt vi rökta räkor och avokado. en stor kall öl gjorde inte saken sämre. på båten hem sov vi ute i solen och kvällen avslutades med grillning hemma hos farfar och boule. en helt underbar dag. je t´aime.

mamma mia!

idag så här efter en regning dag på jobbet är allt jag vill ha en pojkvän som kan komma i tid, varm choklad och mamma mia på dvd på tv med perfect surround ljud.  på tal om mitt jobb, precious matvraket så har jag nuförtiden fått en låt. så fort nån hör låten så vrider de upp den på högsta volym och skriker. "LISAS LÅT." bjuder kanske på den i senare inlägg... nu kan ni också få drömma er tillbaka (för er som sett den) och gå och se den ni som inte har..

go ivan, its your birthday!

igår var det ivans birthday. brist på cash gjorde så att han fick en muntlig present, asså jag sa så trevligt jag kunde att hans riktiga present skulle komma nästa vecka. vi gick till va piano och åt italiensk pasta i mysig tunisisk miljö. naturell var fabulous som vanligt i svart volang klänning från top shop och ivan hade sin klassiska party outfit, totally black med röda skor. mina vänner är så fina. nizar hade köpt en ny fin skjorta och jag hade faktiskt lämnat mjukisbyxorna hemma och ersatt det med min fina klänning från ASOS och skyhöga klackar från h&m. efter middagen hamnade vi i humlegården på lite mousserande vin. mycket festligt och bohemiskt. hum hum från humlegården...som bellman skulle sagt.

nizar och jag försvann sedan till södermalm och kingstown vid ringen. mycket fjortisar, redbullvodka och rnb senare var vi slitna och sugna på att åka hem till ektorp. mysig dag och grattis ivan,

shakira och 50 cent forever.

quick fix and heartbeats

solen skiner, de vita tyg shortsen är nytvättade och min nya monki tröja sådär härligt grå. tyvärr är dock mitt hår en fruktansvärd historia, tovigt, slitna toppar, blond utväxt och alldeles för flåtigt efter timmar på jobbet. hmm. vad gör man, jo man sprayar och flätar te at. lovely. nu ska jag kuta bokstavligen till sergelgatan för att få tag på en tjusig väst till min syrra jag är alldeles för rar och sen blir det att få till bussen till jobbet, så man är där i tid, annars blir det samtal.. moahahaha.

ikväll kommer elin hem till mej, vi ska kolla på film och äta feta saker, sug på den ni, kollektiv solrosen..;)

tears in my eyes.

here is where the story ends, this is goodbye.

min favorit. nu måste nisse pisse svara i telefonfan... language!

updates

nu har jag och ivan precis varit och sett mamma mia, lite besviken över att min favvo abba låt inte var med, men annars så var det en bra film med mycket skratt, kunde dock vart lite längre så att man fått komma närmare personerna. hmm.. forever young 2 som ivan sa. yeah right.

livet med nizar går jätte bra, han borde svara när jag ringer nu ioförsig, han kan väl inte sova redan? hmm.. imorgon blir det frukost med frida från ludvika och sen är det jobb jobb och jobb. på onsdag är det iaf dags för lite sleepover med elin från grönan. vi ska dricka vin, se på film och mima framför speglen med hårborstar. love it.

bror min är i oslo och lever loppan, får väl hoppas att han får ihop pengar till en resa iaf, själv har jag börjat utveckla min cv och snart flyttar jag in till ivan och naturell. tillsammans är man mindre ensam. en bra film för övrigt.

you know you love me.. ;)

till dig.

jag skulle vakna mitt i natten
och gå upp och ta en långpromenad
jag skulle låta blicken möta andra ögon
i en främmande stad
jag skulle inte ha så bråttom
med att träffa nån ny
jag har rätt mycket med mig själv
precis som du
jag skulle andas i det tomrum som blev över
om du lämnade mig nu

jag skulle sitta på ett tåg mot Paris
och låta Stockholm va
jag skulle få den tiden över för mig själv
som jag sagt att jag vill ha
jag skulle unna mig att drömma
hundra mil genom Europa
om en främling
lika tillitsfull som du
jag skulle pröva mina läppar mot nån annan
om du lämnade mig nu

jag skulle kunna leva utan den där blicken
som får mig ur balans
jag skulle sakna den där stunden som vi har
när vi till slut har blivit sams
jag kanske skulle söka upp
kontakter som jag tappat
som jag varit med
förut nånstans
jag antar det finns nån du skulle ringa
om jag inte fanns

jag kanske skulle leta upp nån yngre
som en fjäder i hatten
det skulle bli för tomt om ingen fanns där
som värmde mig i natten
men jag skulle aldrig ha tålamod nog
att bli förstådd
ingen känner mig
så väl som du
jag skulle fastna i min ensamhet igen