de tre vännerna i stockholm

klockan var ca 16.40 och jag, sussie, ante, cesar och jocke satt och åt thaimat i kungshallarna. fick bråttom hem sen och tunnelbanan körde extra långsamt pga halka. väl hemma var det fort in i duschen och på med en basker, jeans och varm halsduk. jag skulle ju möta mina två vänner från västerås vid stationen. tillbaka på tunnelbanan igen, tugga tuggummi och sen irra omkring och försöka hitta rätt perrong. så äntligen hittar man dem
 
"vi står här vid en burger king och en pressbyrå" "det gör ju jag med" "ser du inte oss, jag vinkar ju" "ja men ni är ju en våning ovanför mej."

tillsammans begav vi oss in i tunnelbane djungeln. framme och buss hem. förfest med modevisning och vill ha dej. sen iväg till stan, tunnelbana till odenplan och träffa patrik och lisa, skulle hitta nikos, men orkade inte leta så vi stack till nivå 22 på fridhemsplan. sussie, cesar, sasha, ante och jocke var redan där, det blev cosmo och prat, sen var patrik och lisa otåliga. söder och wille, ida och sofia. söderkällaren tills den stängde. bjöd boysen på bacardi och sen kö i kvarnen. debaser:

" är det kul därinne?" " nej för fan det är dålig house" " aha tack då".

hemma och bastu till klockan 3, film och mys. två boys i källaren är inte fel. lördag, sovmorgon.

"vill ni att jag väcker er med lite FANTASI"

sen in till stan,

"kan man inte hitta pizza i den här stan"

kungshallarna var trångt men det var ju lördag. mötte anna på stan,

"är det verkligen du" "va fan gör du här".

tog en promenad. gamla stan, slussen, södermalm, fåfängan. högt uppe på berget.

"sluta klaga kim, jag ger ju dej berg."

väl upp på toppen, ser man hela stan och man myser.

"vi har tyvärr stängt."
 
åå nej.. vi som frös så attans, ser ledsna ut

"men om ni vill ha kaffe så kan vi väl göra ett undantag" "jaaaaaa!"

frusna fingrar och kalla tår tinas sakta. solen gick ner och vi tog bussen till slussen.
 
"globen lyser rosa vi måste ta kort" "jag vill ha kort på kim som klättrar på globen, haha och när han ramlar ner efter att ha försökt klättra på globen".

kom hem sen,

"är det nån som vill äta kims gamla korv?" "falukorv da?" " du och din falukorv."

massa film, vilken riddar film är bäst.

"jag vill ha en sån drake som eragon har."

sen tröttnade dennis.

"vill du gå och sova eller vill du ligga här och prata lite?"
 
söndagmorgon grydde.

"rise and shine".

de åt lite frukost och sen försvann de tillbaka till västerås. lämnade mej med grått väder och grått humör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0