en veckas äventyr

nu är jag hemma, det har varit en vecka full av äventyr, besvikelser, fest, skinkrulle, fika, vänner och bubbel.
i onsdags så packade jag min slitna thaiväska och begav mej till stationen. hann med tåget och efter 3 timmar, drygt, var jag i ludvika. melli och timmy kom och mötte mej så vi gick hem till melli på apollo. sen gick jag och mötte marcus, tobbe och aprili och vi begav oss och kollade på fotboll. sov på magnetbacken och torsdagen spenderades promenerande och rauterinstallerande. fika med frida på stan och sen till grängesberg och lek med max och kräftpasta. sov gott på soffan och sen var det att gå upp tidigt och in å sola i ludvika. fredag, upp å väcka marcus och sen in till stan igen. harmoni med stan med hot i mp3n, tog en sväng förbi ulrikakyrka och tände ljus för min farmor och farbror. fint och kyrkan var mycket mindre än vad jag kom ihåg. ut till grängesberg efter en tur på systemet. vi åt kyckling och pasta mycket gott och sen packade vi våra grejer och gick ut i skogen. mitt i skogen fanns det en motorklubb, i denna motorklubb fanns det en spa avdelning, typ. en stoooor jacuzzi och cider. det var verkligen mys. frida och jag hann nästan med hela livet på 2 timmar. sen blev det en snabb dusch och linda som kom och hämtade oss. svårt att sminka iordning ett röd mosigt ansikte, men vi försökte iaf. in till trägårn med linda och fucking jävla ivanhoe. roligt med dans och cider. träffade fridas roliga vänner adrian och sebbe. dans till sent på natten. sjöng happy birthday för tobbe och sen blev det magnetbacken. lördag, lagom fräsch fort hemifrån. träffa frida på stan och frukost på engel. släpades omkring lite och sen träffa karin och ice thé. mycket att prata om fast tiden räckte inte till, tillbaka i grängesberg vid 4. mormor och morfar kom och hämtade mej vid 7 tiden i grängesberg, det hade slutat gå bussar och tåg då, gud vad hemskt att bo i grängesberg. in i duschen på östansbo och sen hem till karin och tjejfest. the ark, ace of base och salsa gjorde kvällen toppen, alla tjejer var trevliga och sådär lagom onyktra. ett roligt samtal med nille och sen tog vi bilen in till stan. grand var fullt med folk och man träffade massa roliga människor. Dag, nille och pär var höjdpunkterna. karin och tjejerna gjorde kvällen komplett och sen blev det taxi till östansbo efter ett oväntat samtal. söndag och jag sov till 12, slappade runt hos mormor och morfar och åt god frukost och lunch. tåget gick vid 16 så då var jag klar med ludvika för den här gången. orkade inte ta mej hela vägen till sthlm, så jag hoppade av i västerås och kim kom och hämtade mej. vi åkte hem till dennis med robban och kollade på film, den var rolig men konstig, you kill me. hem och sova sen. måndag, kim skulle upp å jobba men jag sov vidare till klockan 9. pluggade sen till klockan 15  och sen duschade jag och gick och handlade mat på hemköp malmaberg, västerås. kim kom hem sen, vi åkte till ett köpcentrum för att handla kläder till kim, det blev dyrt men fint och sen åkte vi hem till kim igen och lagade god kyckling pasta, äter jag nånsin nått annat? vi skulle kolla på film sen men vi blev sugna på att dansa och drack öl. sen blev vi trötta. tisdag och kim jobbade, jag pluggade och sen pratade jag lite med Lee i telefon och berättade om mina englands planer. london 27 december, nu är det bokat och klart. cant wait. kim kom hem vid 16 som vanligt och jag låg och skrattade till tredje klotet från solen, damn its good. kim körde mej till stationen efter lite britney spears och sen klev jag på tåget till sthlm. nu är klockan 20.20 och det är skönt att vara hemma. satt på tunnelbanan och det kändes vant och hemma, "nästa Högdalen".  nu får vi se vad mer för äventyr som väntar på mej. alltid lika spännande.

de har gjort mej glada: Frida, Gustav, Mamma, Kim, Karin, Nille, Unni, Sulf, Camilla, Emelie, Molgan -
de har gjort mej mindre glada: Melli, Lina, Isa, Marcus - allt kan bli fel ibland?

Kommentarer
Postat av: sofia

lis, din GEEK!!! när ska jag få ditt nummer? :(

2007-10-31 @ 16:39:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0