mitt liv i tid

vaknade tidigt klockan stod på 07.45 hoppade upp ur sängen åså fort med frukost, kläder, tandborstning, smink och packa väska. busshållplatsen vid 08.17 åså upp mot högdalen. 08.20 går buss nr 172 mot norsborg, man hinner nästan somna på de 20 minuterna det tar att åka till novum och södertörns högskola. irrade iväg till fel lokan vid 08.45 och sen hittade jag rätt vid primus. klockan 09.00 började föreläsningen om politik och globalisering. 09.45 fick vi en 15 minuter lång rast. sussie och jag sprang till mondi för att köpa päron. klockan 10. 40 fick vi sluta föreläsningen, vi begav oss ner till flemingsbergs pendeltågsstation för att äta lunch, lite kebab. jag emelie och sussie satt och snackade om allt mellan himmel och jord tills klockan blev 11.30 då tog vi pendeln mot centralstationen. ca 20 minuter senare var vi framme och styrde stegen mot lagerhaus, åhlens, feetfirst och hm. 13.40 tog jag och emelie tunnelbanan mot hagsätra och när klockan var 14.10 var jag framme i högdalen. tog bussen mot liljeholmen klockan 14.16 och efter en rask promenad var jag så framme i huset. nu är klockan 14.53 och resten utav dagen ska tillbringas med att plugga, prata i telefon, städa, bada bastu, kolla på fotboll, ev färga håret, och prova nya kläder. det är mitt ungefärliga liv i tid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0