våffeldag, pepparkaksdag åså lite the sounds

jag har ont i magen, en illamående kænsla och min hals ær øm. huvudet ger mig yrsel och jag måste lægga mej ner en stund. utan att egentligen vara hungrig eller trøtt antar jag att mina konstiga åkommor ær min kropps sætt att tala om att jag behøver lite mat, vettig energi. då jag egentligen inte gør av med någon energi på dagarna, då det enda jag egentligen gør ær att vænta ut tiden så slår det mej aldrig att mat ær bra. æven fast man kanske inte ær hungrig. men nær det enda man har ætit ær en skiva loff klockan 10.30 så ær det kanske inte så konstigt att man kænner sig yr runt 15.30.

gustav pratar om sina rejds, de tar på hans krafter och han ljuger før sina guildkompisar før att få slippa gå sista distansen. han sæger att han børjar jobba tidigt på mornarna bara før att få gå å lægga sig vid 23. Han sæger att han ska baka pepparkakor och rullar køttbullar och de blir arga.

nu håller ja på och laga lite mat. vi ska gøra chili till imorgon och ikvæll blir det våfflor med grædde och jordgubbssylt. vi ska baka pepparkakor sen, bror och ja. lyssna på julmusik och dricka gløgg med en massa russin. huvudværken slappnar av och jag går från tangentbordet och lyssnar på gustav som sjunger med i the sounds låtar før full hals. vackert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0