solsken och räkor

igår väcktes jag av att mobilen pep. mamma och pappa skulle ut på äventyr och ville att jag och nizar skulle med. jag väckte älsklingen som inte var så glad att behöva gå upp klockan 10 men med löften om sol och bad och båtar så kände han sig lite bättre. efter 10 minuter kom mamma och hämtade oss, öste ner en massa saker i en blå ikea påse och in i bilen. efter 20 minuter i bil så var vi framme i vaxholm eftersom vi inte hade ätit frukost började vi känna oss lite småhungriga och de mysiga caféerna och restaurangerna på hamnpromenaden bjöd på dyra havsrätter och hamnburgare. vi insåg tillsist att det blev för svårt att välja och att vi strax skulle missa båten så det bidde ingen macka utan istället fick vi bra platser på båten som skulle ta oss ut till skärgården. vi var sugna på pannkakor men fiket på båten sa att de var slut så det blev ostfralla och rödvin i plastmuggar, till mammas förtjusning. väl framme vid ön, grinda så bestämde vi oss för att klättra in i skogen för att ta oss allra längst ut på udden. de4t var mycket fint och vi simmade och solade på små klippor ute i vattnet. nizar och jag hittade en mysig ö och där spenderade vi resterande tiden, där fanns en lagun och en bra dykklippa. när solen började sjunka så begav vi oss till hamnen, där fann vi en mysig restaurang och där åt vi rökta räkor och avokado. en stor kall öl gjorde inte saken sämre. på båten hem sov vi ute i solen och kvällen avslutades med grillning hemma hos farfar och boule. en helt underbar dag. je t´aime.


Kommentarer
Postat av: E

Time to update! Jag vill se en bild på dig, Elvis och ett basebollträ i lilla butiken :)

2009-02-23 @ 08:25:52
URL: http://espot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0