oslo,norge

nu är nizar och jag i oslo. hej då sverige. hej oslo. det finns mycket jag kommer sakna med sverige, tro det eller ej, självklart min familj och mina vänner, elvis så klart, kebaben i hötorgshallen, palla pomme med nizar på väg hem från älvsjö pendeltågstation, faktiskt så saknar jag redan sl:s tunnelbane kort (trots skyyyhöga priser), billig mat på mcdonalds, pocketshop, fönstershopping med lillasyster, gamla stan. det finns saker jag inte kommer sakna,typ fjortisarna på plattan, regn (fast det kommer vi väl ha här också men idag var det sol), källaren utan fönster, ungjvlarna på dagiset, mannen med munspel (även fast det finns betydligt fler uteliggare och hemlösa här).

idag har vi promenerat på karl-johan, sett slottet och vart nere och solat vid hamnen, "va, finns det vatten här? jag har bott här i 2 månader och inte sett nå vatten, där ser man." Timothy blir upplyst. Efter att ha slöläst arn och myst med mon amour så har jag nu börjat jobbletandet. på allvar. mer uppdateringar om hur detta går för både mej och nizar kommer senare. nu kanske vi ska äta, eller så hoppar vi över det för lets face it, det är svindyrt.

Kommentarer
Postat av: Charlotte

Känns jätte konstigt att du har åkt.. Tråkigt o inte prata med dig :( Men hoppas ni hittar jobb snart båda två! puss o kram :)

2008-10-07 @ 22:00:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0