akta så att röda nejlikan inte tar dig.

idag skiner solen igen. dock inte ända ner till källaren. man måste gå upp först och öppna dörren. "det är varmt idag nizar, du behöver inte ta varma kläder." tillsammans går vi sedan ner mot pendeltåget. light. kanske pallar vi ett pomme eller två. men solen skiner och man blir nästan svettig i värmen. det gör ingenting. "kan vi inte stanna här resten utav dagen?" "varför just här och inte där? eller där?" jag kliver av pendeltåget vid södra och tar de 25 stegen upp till lägeheten. sofia och elvis möter mig i dörren och hemma sitter august med kompisar och kollar på film.

jag har två missade samtal ett från arjeplogemelie och ett från camilla. camilla ringer igen, extensive guidning från tcentralen till mariatorget. unni har skickat ett sms, hon har fått mvg på filosofin, jag blir glad och hon vill fika. jag tänker tillbaka till rosendahlsträdgård. sol och träbänk, morotskaka och kaffe. "akta så inte den rrrrröödda nejlikan tarrrrr dej."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0