det blir inte alltid som man tänkt sig.

nej det blev inget oslo. eftermycket velande och tänkande så har vi faktiskt bestämt oss. inget norge. det känns hmm. bra? vi hade en plan, eller rättare sagt två stycken.

plan ett: bo tillsammans med viktor, bror och thimme i en 35 kvadratmeter stor lya. max i en månad och leta boende undertiden. efter det att jag och nizar skulle ha hittat jobb så skulle vi leta upp en mysig 2 kvadratare tillsammans och levt happily ever after fram till december iaf.

den planen ströks eftersom vissa personer ansåg det för trångt att bo 5 pers på 35 kvadratmeter i 3 veckor. hmm, besviken? ja.

plan 2: bo kvar hos farfar, slippa betala hyra och äta mat hos mami och papi, för en rimlig summa. bo tillsammans med nizar på ett eget våningsplan med egen toalett och bastu. jobba på första bästa lediga jobb och spara så mycket som man möjligen kan.

följer då plan två eftersom plan ett var beroende utav tre dota-fixerade killar. plan två känns ok eftersom nizar och jag får mer privacy men jobbig eftersom jag nästan med 100 % säkerhet inte tror att han kan få ett jobb här. tungt för både han och mej då chanserna för jobb varit mycket större i oslo. både positivt och negativt. att pinat mig igenom månaden för att sen flytta till ett annat place., kanske hade oslo vart bäst? nizar glad för att han får jobba, lisa glad för att hon får vara med nizar och bror. alla glada. trodde jag.hursomhelst så är det här också skönt. men synd eftersom jag hade sett fram emot att få bo med bror.

nu ska jag leta jobb, någon med alternativ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0