stjärngala 2008 gröna lund

idag är det tisdag, dagen efter the fabulous stjärngalan partyt på gröna lund. ärligt talat så var jag inte så pepp. först skulle jag inte gå, jag hade inga pengar, men sen med utklädnad så blir man ju alltid lite extra sugen. så i söndags efter heavy övertalning från mona och sara så köpte jag biljett. tillsammans med lovisa, edna och julia så skulle vi komma på något roligt utklädningstheme, temat var ju hollywood. jag ville vara chaplin men slutade som ronja rövardotter, sara fick vara pochahoo, edna var amy winehouse, lovisa shakira och julia marilyn monroe. fint fint fint. efter en sinnessjukt stressig dag var jag och sara finally hemma hos julia i kärrtorp ca 1 timma försent. mona kom också dit och efter lite champagne och bubbel begav vi oss mot grönan. ca 1,5 timma sent insåg vi att det typ inte fanns nå sittplatser. ljudvolymen var på över över över normal och vi snodde platserna som var reserverade till vakterna. katjing.

maten var inte sådär himla god men stämningen var på topp och efter kaka och kaffe så var jag väldigt trött med lite spänningshuvudvärk. prisutdelningen var över och alla roliga uppträdanden också, nu skulle det bli dans, men eftersom jag var lite rädd för sergio, haha. så bestämde sig jag och mona och sara för att tyst smita ut. alla var vi väldigt slitna. jag fattar egentligen inte varför jag var så seg, kanske för att jag hade stressat hela dagen och fått huvudvärk av det, kanske för att jag bara hade ätit två tallrika musli klockan 11 och inte ätit förren på galan klockan 8 hmm. tricky.

folk var iaf fint utklädda. det var glitter och glamour för hela slanten. jag såg forrest gump, läskiga bruden från the ring, the blues brothers, audrey hepburn, charlie chaplin och robin från batman and robin. haha och många fler. tråkigt var att jag inte hann snacka alls med daniel, hann höll sig undan vårt fina matvraksbord och att somaya, sara, solange och emilia inte var där. jag hade sååå velat ha lite pakistansk dans och squid, då hade kvällen blivit perfekt och man kanske hade förträngt huvudvärken i ett glas vitt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0