hektisk helg med grodbakelser, ludvikavisit och snöigt vemdalen.

nu är vi iaf äntligen framme. det tog nästan två dagar. haha. men vi gjorde ett nattstopp i ludvika hemma hos mormor och morfar först. det blev även lite shopping i vemdalen, skidställ till nizar och whopper. väl i ludvika var det mörkt och det bjöds på mangokyckling och trevligt sällskap till dansbandskampen, som mycket väl kan vara det sämsta svensk tv erbjuder efter anna ankas jul. efter en natt på madrass begav vi oss till montecarlo som var stängd till min stora besvikelse eftersom det nu kommer dröja väldigt länge tills det blir rulle.:( men nu har iaf nizar fått se mitt barndomshem trots att vädret var disigt och vitt. ludvika är ju aldrig egentligen särskilt vackert. efter flera timmar i bil kom vi fram till vemdalen. efter lite skottning blev det tacos i brasans sken och det doftar av micropop i hela huset, nu blir det avslappnande dagar framför mig med plugg, skidåkning och mys. ska försöka uppdatera lite oftare nu.


(bilder från vemdalen 08, hoppas på lika fina dagar 09)

Kommentarer
Postat av: emilia

lisa! vilka underbara biöder, vintern är vacker trotts kylan! här i Ystad ser allt ut som en stor igloo! Men hallå, jag roas så mkt av anna ankas jul! Ikväll kl åtta vet du var jag sitter! haha. hur ser julen ut, stannar i ni länge där uppe? jag vill hinna träffa dig! pussnek och säg bonjour till niz!

2009-12-21 @ 15:03:23
URL: http://espot.blogg.se/
Postat av: liv

ÅÅåååh LISA! Jag ska fira nyår i vemdalen! Åker dit den 29 dec, är du kvar då? LOve

2009-12-21 @ 21:14:46
URL: http://perssonliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0