hit med lite farligheter

det känns som att alla blir påverkade av astrid lindgren filmer och böcker. finns det något mer svenskt än astrid lindgren? all natur, alla människor är så "typiskt" svenska och naturen är svensk.  vad är sverige för dig? och du kanske ser framför dig emil i lönneberga eller peter och petra på skridskor i vasaparken. innan jag skulle somna igår så kom jag fram till vad som var sverige för mig och vad jag älskar allra mest. jag ser mej verkligen som ett skogsbarn a la ronja rövardotter och trivs bland löv och barr och vid små mystiska kärr och sjöar. förmodligen har detta med min uppväxt att göra då det enda som var skoj i ludvika var att ränna ut i skogen med andra ungar. jag älskar såklart också skärgården och söta små hagar och ängar a la barnen i bullerbyn. men det är nog mest skogen och dess lummighet jag kommer sakna i sandens tunisien.


Kommentarer
Postat av: frida

När åker du till Tunisien? va roligt! Lite avundsjuk blir jag allt..

Visst hade vi mycket kul i Knutsbos små skogar :) Åt barr och gjorde parfym av björklöv.. hahahaha!

2009-01-28 @ 14:00:34
URL: http://fridafunderingar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0