mitt liv som pingvin


hade mitt liv varit enklare som pingvin? igår i haninge köpcentrum började jag fundera på detta. (eftersom jag stod och försökte värva medlemmar till röda korset så får man ganska mycket tid över till att fundera, också för att de inne på expert visade upp sina stoooora fina plattteves. å då var pingvinerna med) riight.

boende. så jag funderade. en pingvin har ju det inte så enkelt. isen smälter bort, de måste kanske flytta. kanske är han/hon också lite besviken över just sitt isflak och är ute och letar efter ett nytt.jag är ju inte heller helt nöjd med min boende situation. att bo i farfars källare utan fönster är ju ingen idyll direkt. pingvinerna lär ju vara ganska nöjda med sitt boende egentligen. det ena isflaket är kanske inte alls bättre än det andra, hursomhelst, pingviner ska bo på isflak, men ska ja bo i en källare, nej? 1-0 till pingvinerna.

mat och ekonomi. pingvinerna kämpar ju dagligen för att hitta föda, kanske är det dåligt med fisk, då är det surt. som för mig just nu. nu är det dåligt med pengar, så då blir det lite dåligt med mat. 1-2  till pingvinerna

livsitauation. en pingvin lever för dagen. den fångar sin fisk och sen hoppar den omkring lite smånöjd. jag måste säga att min situation är väldigt lik pingvinens även i detta fall. om jag inte värvar några medlemmar så får jag inga pengar, inga pengar är inge mat. och då blir det tråkigt. så jag måste också leva för dagen. tillskillnad från om du är dagisfröken, då behöver du ju inte jaga barn till skolan så måste jag värva. måste måste måste måste..... 1-3

slutsats. mitt liv hade i dagsläget kanske varit enklare som pingvin. men det är en sak som jag borde ta med i beredskapen. vänskap och kärlek. jag är inte alls insatt i pingvinernas känslomässiga liv, men jag antar att har man en sån fin och underbar pojkvän som jag och så fina vänner och familjemedlemmar så föredrar jag nog att vara lisa anyday före att vara pingvin.

Kommentarer
Postat av: Tessan

Tycker att det låter som en bra slutsats ;D Nog för att pingviner är sjukt söta, men nja, det är nog inte värt det.. :)

2009-01-15 @ 21:35:52
URL: http://rullgardinen.blogg.se/
Postat av: sofiaa

hahhahaha, du är för rolig xP

2009-01-16 @ 18:42:14
URL: http://creamcheese.blogg.se/
Postat av: liv

ÅÅåå du är så rolig lisa! Gud vad jag saknar dig & hoppas av heela mig att vi ses snaaaaart! PUSS

2009-01-18 @ 23:28:35
URL: http://perssonliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0