piffa te at

i vintertider känner jag mig alldeles för trött och sliten för att orka piffa till mig. att ta hand om mig själv ses mer som någonting ansträngande och tidskrävande (inte för att jag har dåligt med tid, men iaf) så det blir att jag skjuter på det. så vad behöver ja då för att piggna till? förutom frisk luft och motion (som min mor inte hade varit sen att påpeka). jo.

en hudlotion, gärna som luktar fräscht och som inte gör huden för klibbig.
Pink grapefruit från Bodyshop känns som ett fräscht och fruktigt alternativ.

en god deodorant som luktar gott och som håller vad den lovar. Då jag är ett ldb-freak så kanske det inte kommer som en chock då jag verkligen varmt kan rekommendera deras "lilla" rosa deodorant. underbart mysig doft och det är ju aldrig fel i armhålorna ; )

ett nagellack i perfekt färg. mavala har en massa härliga färger och nu under vintern föredrar jag de som är matta. ljusrosa eller ljusbeige ser sofistikerat ut och man känner sig mycket piggare med lite manikyr. nagelfil och handlotion (se upp med beroendeframkallade lotions som bara gör händerna ännu torrare) är mysigt och perfekt då man slö tittar på tv.

en dagcreme från ldb med bronz-effekt utan att vara en brun-utan-sol ger fräscha kinder. slippa foundation är skönt och bra för hyn och så luktar den så där mysigt ldb-igt.

smink är jag sparsam med, kanske beroende på min instabila ekonomi men iaf så tycker jag bättre om en naturlig look än  foundationmonster med vit-salva på läpparna. jag föredrar endast mascara och ett lipgloss i naturlig färg och sen kanske lite eye-liner till fest.

håret är viktigt och fuktkrävande. jag skulle verkligen behöva ge det lite ljusa slingor för att pigga upp det. ett bra schampoo och balsam till vardags och sen kanske piffa till det lite extra med en inpackning till helgen. just nu använder jag barnängens schampoo och tycker att det luktar gott och ger mitt hår lite extra glans i vintermörkret.

om man vill ta hand om sig lite extra så har h&m mysiga ansiktsmasker och diverse peeling krämer. mycket mysigt att spaa med vänner och dippa gurka i dill & gräddfilsdipp. man kan dock skippa varmvax då det kan vara ganska så smärtsamt.


1. Pink grapefruit från the bodyshop för 165 kronor. 2. LdB dry silk deodorant. 3. Mavala-lack i färgen Samoa. 4. LdB dagcreme. 5. Favoritmascaran Diorshow. 6. Barnängens schampo Pärlglans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0