bienvenue en tunisia

antligen framme i varmen, att tydliggora redan fran borjan, jag hatar arabiska tangentbord.... :)
vi kom fram for en vecka sedan, men poliserna och tullen tog nizi redan vid flygplatsen, men aimen, nizars bror var dar och motte mig, vi tog en taxi till monastir som ar helt otroligt vackert, dar tog vi in pa ett hotell liknande komplex, vart rum var valdigt fint med milsvid utsikt over medelhavet. aimen och jag gjorde inte sa mycket de dagar som nizar var med polisen, vi promenerade, disskuterade, drack en massa kaffe och sov.

efter ett antal dagar borjade jag bli frustrerad eftersom vi inte hade hort natt fran nizar an sa vi gick till polishuset, dar sa de att han skulle fa komma ut pa fredagen klockan 6, da blev vi lite gladare, pa fredagen sa de att han skulle fa komma ut pa lordagen sa da bestamde vi oss for att ta oss ner till sfax, polisen skulle ocksa aka med nizar dit, det var en ganska pafrestande resa med doda kor och hysteriska tunisier.

pa lordagen traffar vi antligen nizar och tillsammans med hans kusin ater vi middag med familjen, om du ska ner till tunisien tank pa att inte dippa din baguette i couscousen..... tydligen gor jag alla etikettvanor helt fel, men det gor inget.

nu har vi traffat hans familj och de ar jatte snalla och mysiga, de har en hast som ar elak och en massa far som ar radda. allt som jag tycker ar konstigt ar tydligen normalt... man far vanja sig helt enkelt.

jag har tagit en massa foton, men internet ar sa segt har, hoppas jag hittar en bra dator snart. jag och nizar har ett litet vitt stenhus for oss sjalva med platt tv men ingen dator eller internet. man ser havet fran huset och jag ska snart fa en lammunge av nizars mamma, sa att jag har lite sallskap da nizar fiskar blackfisk.

jag skulle verkligen uppskatta om nagon skulle vilja skicka ner lite tacokrydda hit, for jag har redan taco cravings.

ta hand om er alihopa vi hors snart!

basslema

Kommentarer
Postat av: Lejla

Lisa, va skönt att höra att du har kommit fram, och att allt har fixat sig med Nizar! Hoppas att du har det helt underbart där nere, själva kulturkrocken lägger sig nog snart.



Vore kul med lite uppdateringar i fortsättningen också :)

Puss precious

2009-03-18 @ 23:00:46
Postat av: Emelie

Hej Love!

SKÖNT att läsa att du är framme och att det löste sig med polisen tillslut. Jag har gått och funderat på dig ska du veta!

Jag vill minnas att du skulle skaffa en mops som du skulle döpa till Percy, kan du inte döpa lammungen till det? Det hade varit fint.

Njut allt du kan nu och ha det så bra! Puss o kram

2009-03-18 @ 23:54:02
Postat av: E

KÄRA LISA! det låter ju mysigt och äventyrligt! Spännande! Haha en lammunge, det var det sötaste jag har hört. jag tänker på dig och hälsa nisse! pratar de franska med dig eler bara jättesnab arabiska, du får lära dig! ahhapuss!!

2009-03-19 @ 08:29:36
URL: http://espot.blogg.se/
Postat av: Sanna

Skönt att höra att du är framme och att allt löste sig! Verkar som om du lever i ett paradis, och det gör du säkert....Sverige är bara grått och jag vill också iväg. Ta hand om dig!! Puss och kram

2009-03-19 @ 08:45:18
Postat av: sofia

åh, vad underbart att allt gick bra!!!! Jag saknar dig hur mycket som helst och nizi med!! Det låter underbart med värme! fast här börjar det faktiskt bli lite vårigare.. :P

PUSS!!

2009-03-19 @ 15:34:09
Postat av: frida

haha, en lammunge va roligt! Varför blev han tagen av polisen??

kram

2009-03-20 @ 06:38:40
URL: http://fridafunderingar.blogg.se/
Postat av: Charlotte

Oh my god lisa! Gud vad skönt o höra att allt har gått så bra! Ta hand om dig o jag ska fortsätta läsa kan jag lova! Puss på dig!

2009-03-20 @ 18:04:08
Postat av: Anna

hej sötnos!! Låter ju alldeles underbart ju! En liten lammunge, får mig att tänka på barnen i bullerbyn :P Ta hand om dig nu min fina och njut av Tunisien, I'm SO jealous right now!! fast har det ganska skön på balkongen i solen, fast önskar jag gjorde nåt annat än att plugga :P

Puss puss!!

2009-03-21 @ 12:16:53
Postat av: Youngblood jr

Shiiit liza förlåt för att jag inte har hört av mej till dej.. våga inte enns tro att jag inte saknar dej, 2 much! Jag följer dina dagar här från bloggen ifall du bara kan skriva om dem förstås.. Hälsa nizar så mkt från mej.. puzz&kramz! tezzan hälsar också :)



basslema..

2009-03-22 @ 19:29:18
URL: http://youngbloodjr.blogg.se/
Postat av: Mly

Men Hörru, det låter ju som att du har det bra :) jätte roligt. Och som du beskriver det så låter det som att du är i himmelen, avis... Hoppas att ni har det bra.. Ta hand om dig, saknar dig.. Puss och kram

2009-03-23 @ 02:51:23
Postat av: MammA

Hej min lilla, längtar så efter dig och Nizi... Låter som om det börjar lösa sig för dig och Nizi och hoppas att ni får en fin tid i Tunisien - hur lång den nu blir???? Har varit i Vemdalen på tjejträff och vi har haft så roligt, så nu saknar jag dem också! Pappa har åkt till Rumänien och jag saknar honom också.... Tur att vi har många barn kvar därhemma, tyvärr är lilla Våffis sjuk, förkyld! Elvis, pappa och Ludvig bodde i vår stuga och de hyrde skoter i lördags och det var tydligen populärt!

Kramar i massor från mig och hela familjen!

Mor

2009-03-23 @ 13:56:51
Postat av: Gustav

Tjena Lisa:)

Fusktigt med sol, deet höll på att bli vår ett tag men sedan komdet snö och -5 igår, en uteliggare sommnade utan för videobutiken så jag fick ringa polisen så han inte skulle frysa ihjäl. Jag tror jag kommer komma ner i början av Maj så jag kan betala min skuld till mamma/pappa först. Längtar och saknar er, hälsa Nizar:)



//Gustav

2009-03-25 @ 08:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0