motivationsgodis och belöningsgodis



ja det finns två typer av godis, det ena är när man behöver det för att motivera sig till att göra en tråkig sak, typ städa och äta godis samtidigt, då blir ju städningen lite roligare iaf eller om man ska plugga, vet man då om att man har en fet påse godis brevid sig så fasar man ju inte lika mycket över att man ska plugga. eller? det här men motivationsgodis kanske är mer eller mindre bra, fler kanske vill ha belöningsgodis?

saken med belöningsgodis är att man får en ursäkt för att vara onyttig genom att man har gjort någonting tråkigt eller presterat bra, då kanske man ser ljuset i tunnel så att säga "bara två kapitel kvar så får jag ta lite choklad" typ. hur som helst det jag vill komma fram till är att man behöver inte bara ha det ena eller det andra. man kan ju slå på stort och köra med båda,

 ja menar, jag ska nog ta och plugga lite ikväll, jag har absolut ingen lust med det men om jag går till mataffären här brevid och köper mig en påse med lite gott i så kan jag nog överväga att plugga iaf lite (motivationsgodis) men sen så fick jag precis reda på att jag fick godkänt på kvalitativ metod tentan, 6 av 7 så det är inte fy skam eftersom jag var så förkyld att jag praktiskt taget hostade inälvor, å då har jag ju något att belöna mig med (belöningsgodis) alltså måste jag nu gå till vi och köpa världens fetaste godispåse med både motivationsgodis och belöningsgodis.

xoxo


Kommentarer
Postat av: Charlotte

Hehe härligt inlägg Lisa!! Jag gillar också belöning o motivationsgodis :) Puss

2009-10-19 @ 23:48:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0