deppday

idag är det måndag, och solen som har strålat från en blå och varm himmel hela helgen lyser med sin frånvaro idag. det var blött,kallt och regnigt då jag vaknade, ingen förändring då jag åt frukost och när jag sen skulle iväg till skolan var det fortfarande rått i luften. efter tio meters promenad ångrade jag mig och styrde stegen tillbaka hem, under ett mjukt,fluffigt täcke, med nässpray i obregränsad mängd och med breaking dawn som sällskap.

ja jag håller på att bli förkyld igen, halsen slemmar igen och det är säkert ivanhoes fel eftersom han var förkyldich i fredags. (väldigt mysig kväll för övrigt med hem till midgård). helgen har spenderats njutandes. jag var förbannat aktiv i fredags och pluggade på som bara den och sen bara njöt jag resten av helgen. med en kall cola och fint sällskap på strandvägen, med en bok på en klippa vid havet och med familjemys och emilia-quality time. nej det har varit den bästa helgen på länge. merci.

idag är jag ju egentligen ledig, men jag hade planerat att vara lite duktig och gå till skolan för att ligga lite bättre till, ett kapitel tourism management och lite svar på frågorna till forskarmetodik. men jag är alldeles för seg i huvudet och halsen. nej, jag hyrde film istället, the reader och ska snart gosa ner mig i min säng. nu är det bara en vecka kvar tills mon amour åker ifrån tunisien. jag är helt överlycklig och ska skriva en todolist över allt vi ska fixa då han kommer hem. je t'aime.



Kommentarer
Postat av: Emilia

Lisa, stort tack för senast! Roligt att se dig igen. lite läskigt m elvis öra, hur går det med det? sj har jag lilla poppy bredvid mig som gäspar och luktar skunk i munnen. snart kommer ju nizar, jippi och hurra! vet du hur dte gick på duggan?PUSS

2009-09-22 @ 11:05:06
URL: http://espot.blogg.se/
Postat av: Anonym

fin blogg!

2009-09-22 @ 14:25:59
URL: http://maargaritas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0