lisa lagar: lövbiff med sting

igår lagade jag mat, inget konstigt med det egentligen. men eftersom jag är en sån ouuutruuuligt söt och snäll människa så tänkte jag lägga ut receptet till er mina fina bloggläsare (alla 12).. :) fattas bara att det blir typ dagens plut-bild och lisa hissar och dissar snart också.. :P haha kanske det kanske. jag är ju trots allt typ mitt våningsplans mest kända bloggerska. its a burden. :) moahahaha. trött och tråkig, anyhoo.. receptet.

Lövbiff med sting
400 gr (eller ta så mycket man vill) lövbiff
smör - efter behag
1 msk curry
lite salt, lite peppar
1 msk soja
1/2 tsk sambal oelek (jag tar typ en hel eftersom nizi gillar det starkt!)
2 vitlöksklyftor - pressa!
2 dl vispgrädde - ovispad
såndär buljongsås typ biff, ta lite grann
1 dl vatten

1. stek lövbiffen i smöret. tillsätt curryn efter ett litet tag.
2. salta och peppra lite.
3. häll i sojan och sambal oeleken, pressa i vitlök.
4. häll i vispgrädden och de andra vätskorna (vatten och buljong/fonden.)
5. låt puttra på svag värme. mojs, mojs.
6. varför inte servera med ris? och kanske lite morötter?
7. ät och njut!

så det var väl himla enkelt, det är exeptionellt gott och riktig mun-pleasure. så good luck to y'all.
vad har ni för favvo recept? dela med er, jag behöver utvecklas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0