god morgon tisdag

god morgon. jag hade en busy dag igår. och då var jag ändå inte utanför flempish. nej men jag och nizar städade och tvättade en massa. sen lagade vi super goda quesadillas med kyckling och chili. älsklingen mådde dåligt sen på kvällen  och natten, så då fick jag ta hand om honom och ge honom en massa vatten och frukt. idag verkar han må bättre, får hoppas att han kan fasta idag och att han inte är sjuk mer. fatta vad tråkigt att vara sjuk på ramadan. idag ska jag tvätta lite mera, är alltid skönt att flytta med allt rent och fint. har funderingar på att baka nån kaka, men vi får se hur det blir med det. vad ska ni göra idag i detta "tråkiga" väder?

 

Kommentarer
Postat av: Livv

Tvättar och packar. Same same! Men lisa, när är det du flyttar?



Puss!

2010-08-17 @ 15:39:21
URL: http://perssonliv.blogg.se/
Postat av: Anna

Jag har mest här i från åkt med dom stora resebolagen och bokat en flygstol på charterplanen. Nu när jag har letat har jag hittat en resa (flygstol) för Riadh i sep för under 2000, så billigt har jag aldrig fått biljetter själv utan jag har fått betala mellan 2-3000.

När jag och mamma åkte första gången betalade vi 5000 för resa och hotell i en vecka i Hammamet. Nu i somras när vi åkte så betalade vi 6000 var för 2 veckor (inkl hotell). Kan då tillägga att det är ett enkelt lägenhetshotell, men det passar oss.

Båt har jag aldrig kollat upp faktiskt, men vi har parata om att bila ner nån gång när vi i framtiden har en bil :P



Det är roligt med bröllop! JAg hade aldrig tänkt gifta mig, men det var viktigt för Riadh och hans familj så jag tänkte varför inte! Och nu när jag väl är gift så känns det så självklart och bra. Riadh köpte mina ringar, men jag har önskemål om en ny vigselring. Den jag har kommer inte att hålla och jag skulle vilja ha en lite finare som kostar mer än 150kronor :P Men det är ingen brådska alls.



Vi visste om att jag var gravid. Precis innan vi åkte till Tunisien så gjorde jag ett test för jag hade så ont i brösten och mådde tokilla flera dagar på raken (och ingen mens, men den har jag lite dålig koll på så...). Men vi kopplade inte ihop axelvärk med att nått var fel med graviditeten :S



Angående pengar så får vi inget stöd alls =(

"Socialen sa att vi inte kunde få bidrag - och "att jag borde tänkt på det innan jag tog hit han" Fy fan säger jag bara att dom får jobba med människor!!!

Jag är försörjningsskyldig och det räknas nog du också som. Så så länge jag får in pengar så kan Riadh inte får nått bidrag. Och skulle det vara så att jag en månad inte skulle få några pengar så skulle vi fortfarande inte få pengar av soc. Dom kollar 3 månader tillbaks och säger du har tjänat tillräckligt (över exixtensminimum) för att du ska ha kunnat lägga undan pengar som räcker i 3 månader till, kom tillbaks då :S

SFI- är inte studiemedelsberättigat och vissa i hans grupp har börjat läsa andra småkurser för att få ta studielån. Men det är ju inte nån bra lösning.

Om man klarar av SFI på max 12 månader så kan man få SFI-BONUS, och så vitt jag vet så borde Nizar också ha rätt att söka dom pengarna förutsatt att han klarat av minst kurs B (på mindre än 12 månader). Men dom får man i efterskott och man kan få 6000,8000 eller (totalt max) 12000 beroende på hur många kurser man klarat av. Jag vet precis vad du menar med stressen av att dra in pengar. Är Nizar inskriven hos arbetsförmedlingen? Riadh går ju en yrkessvenskakurs (var skola ett par dagar men nu är det bara praktik) just nu som gör att han får aktivitetsstöd från försäkringskassan. Det är inte mycket pengar, 177kr per dag, men pengar är pengar!



Jag går gärna på bio nån dag om du har tid och lust =)



När ska ni flytta?



Nu ska jag städa lite till! Jag fyller år idag men ska ha fika här imorgon eftersom jag jobbar kväll idag. Och vill att det ska vara fint då =) Jag börjar inte jobba förrens 14:30 idag men jag ska på en arbetsintervju klockan 10, håll tummarna för mig =)



Kram A

2010-08-18 @ 08:10:37
URL: http://frutunisien.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0