Lisa listar: asiatisk film

YES. lisa listar. som ni har väntat. men nu är den äntligen här. Den här gången ska jag lista favorit asiatiska filmer. vill dock poängtera att jag inte tar med manga eller anime, inte för att jag inte gillar det utan för att min lista mer handlar om vacker natur och bra skådespeleri. jag var ju som sagt på karate kid igår och det var där jag fann min inspiration till dagens lista. eftersom min underbara vän liv även ska iväg till asien snart så tänkte jag tipsa om några godbitar som hon kan njuta av innan den stora resan!

Här kommer min topp fem med mina favorit asienfilmer:

1. Hero
2. Crouching tiger, hidden dragon
3. Memoirs of a geisha
4. House of flying daggers
5. The quiet american/the killing fields




jag älskar denna typen av film. de är så magiska och så otroligt vackra och välgjorda. man kan se om dem hur många gånger som helst och man flyr verkligheten och blir helt förtrollad och förförd över dessa miljöer och platser. se dessa!



Kommentarer
Postat av: Livv

Åh lisa! Vilken bra lista! Har jag lite att göra med andra ord ;) Har bara sett Memoirs of a Geisha, men den ÄLSKAR jag verkligen också!! Så himla fin film.<3

2010-08-17 @ 15:38:03
URL: http://perssonliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0