önskelista

yes, snart är det min födelsedag. eller ja, om två veckor iaf. men det är ju ganska snart. födelsedagspirret har infunnit sig som vanligt i god tid och allt är som det ska. jag önskar mig:




ja det var nog allt det. :) vi börjar med första från vänser: en resa för två till tunisien, helst runt den 11 september eller liknande eftersom ramadan eid börjar då, vilket är en liten fest. så det hade nog varit roligt för nizar att få gå på den.., inred lantligt är en bok som ska ge mig inspiration - stimulera kreativitet osv, wow battlechest, alice i underlandet med deppan, fin kudde från indiska, ryggsäck från indiska - bra inför skolstart, snäckhalsband från h&m, glee första säsongen - kommer iof inte ut försen i september-oktober men som sagt detta är en önskelista, voyager av diana gabaldon - på engelska såklart, teglas i mysig arabic anda från indiska, glaslykta i mysig färg från indiska. sen ett par fin fina mohedatoffler.

ja sen önskar jag mig såklart world peace, hälsa och lycka till mina nära och kära samt en solig och fin höst med massa kantareller.

Kommentarer
Postat av: Anna

Vi försöker hitta en resa till Riadh runt den tiden också för en billig penning. Jag måste stanna hemma och jobba men en resa borde vi kunna klämma in men han lär få bo hos vänner och familjen :P



Jag och R träffades runt midsommar för 2 år sedan när jag och mamma var där på semester. Vi lärde känna en kille som jobbade på vårat hotell och Riadh är kompis med honom och var bara där på hotellet en kväll och skulle med ut =) Och sen rullade det på, vi hann inte träffas allt för mycket eftersom han jobbade till sent på kvällarna men vi umgicks så mycket det gick. Och sen åkte jag tillbaks några månader senare, och sen åkte jag tillbaks igen, och sen så åkte jag ner och stannade ett par månader. Och ganska snabbt så blev det bröllopsplaner. Jag hade nog aldrig tänkt gifta mig, men det var viktigt för min man och hans familj så tänkte jag varför inte! Det kändes bättre av att min mamma träffat honom och visste att det var en bra man :p Så vi gifte oss 090627, ganska precis ett år efter att vi träffades. Fast på pappret är vi gifta sen typ 24april 2009 men vi räknar festen som vårat riktiga datum! Vi gifte oss bara där och lämnade in papper och registrerade den vigseln här.



Apropå mat så är chorba (soppan) god och man kan ju ha i fisk, kyckling eller kött om man vill. Om du vill så kan ni få ett paket brikbröd av oss, jag tror vi har 3-4 paket och vi räknar ju med att Riadh åker ner snart igen. Och en sån där couscousgryta är ett måste, blir inte samma sak utan. Ni får komma hit och äta couscous nån dag om det dröjer länge innan ni kommer ner till Tunisien och kan köpa en kastrull =)



Det vore ju roligt om dom hamnade på samma jobb och ett tydligt bevis på att världen är bra liten...



Jag hade en liten etta på 30 kvadrat förut och det hade inte funkat i längden att bo där, och det var lika bra att ta en 3:a direkt istället för att flytta till en 2:a och bo där ett tag för att sen flytta igen när det blir bebis. Det var bebis på gång faktiskt, men jag fick ett utomkvedshavandeskap, fostret åkte inte ner i livmodern som det skulle utan fastnade i äggledaren. Det var därför jag varit sjukskriven och behövde akutopereras :S Så nu får vi ta det lugnt ett par månader så kroppen orkar med och läker ordentligt. Graviditeten var inte planerad, Riadh hade inget jobb alls och jag jobbar på timmar. Jag vill gärna ha det lite mer stabilt än så. Men livet är som det är, och vi hade hittat ett sätt att få det att funka om det hade gått hela vägen... Men nu är det som det är och vi får försöka igen =)



Jag som jobbar på ett äldreboende måste säga att jag blir glad att höra att ni flyttar till din farfar. Vi är inte så bra på att ta hand om våra gamla i Sverige. Och fram för allt så är ensamheten stor =(



Oj, nu är det dags att fixa matlådan och göra mig i ordning för jobbet, kanske hinner jag med lite kaffe också!



Kram

2010-08-13 @ 13:23:06
URL: http://frutunisien.blogg.se/
Postat av: sulf

åh,jättebra saker du önskar dig! även fast det ser ut som att jag inte riktigt kan ge dig en resa för två till tunisien med den ekonomi jag har idag... ;)

inred lantligt kan man köpa av mig från panda! och jag måste sälja saker för 1600 spänn,så jag kan få ett jelly fish akvarium med låtsas-maneter. det vore hemskt coolt,eller hur?

du kan låna mina moheda tofflor ibland om du vill :) och om dom passar. PUSS!

2010-08-13 @ 18:43:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0