introducera dig själv - dag 01

jag heter lisa josefin svensson. jag är född i falun men startade de första elva åren av mitt liv i ludvika. en barndomsidyll med en touch av kommunism och förfallen industri. ni vet en såndär stad som är så fin på sommaren, då man kunde kuta ut i skogen hela dagarna och bygga kojor och leka häxa. som egentligen var vacker året runt ända tills man växte upp och insåg att det var ganska dåligt med affärer, opassande med en industri mellan staden och sjön och som såg allmänt dassig ut sådär grå och tråkig på slaskiga höstkvällar. så pappa fick ett jobb i växjö så vi flyttade dit. huset luktade nytt och jag var nervös för första dagen i skolan. jag vill poängtera att jag hade ett glittrigt diadem och en svart spicegirlstshirt på mig. det var 13 december 1998, jag hade alltså inte på mig cykelbyxor! det var snö! jag är ingen jvla eskimå för att jag kommer från dalarna. ville bara få det där sagt, år av ångest och förtryckande känslor.

anyhoo, växjö var staden jag bodde i mellan 11 och 19 års ålder. växjö är ett lustigt ställe. hur annars ska man beskriva det. aja, ska inte fokusera på det, ska fokusera på mig själv. pretty long backgroundstory, shitthasame. i växjö fick jag uppleva popularitetshets och broken hearts, men även en massa fina vänner som jag fortfarande älskar och även en lång och vacker, nåja ett tag iaf, kärlekshistoria.

så hur är jag som person, jag anser mig själv vara ganska bitter och cynisk, full med elaka och spydiga kommentarer. men jag är också en person som tycker om andra, jag vet att ni i grupp 1b sitter och skrattar nu men det är sant, i can feel it. jag tycker om att kunna finnas där för mina vänner och anser att grunden i bra förhållanden handlar om att ge och ta. jag tycker om att överraska folk med happy surprises och jag älskar att se folks reaktioner till olika filmsnuttar i filmer jag gillar/ogillar.

jag lyssnar på den mesta musiken, när jag var liten älskade jag spice girls. jag tycker om att resa och jag tycker h&m är en underbar butik. jag vill jobba på disneystore i london och bo i huset ovanför mdb. :)

tycker ni att ni fått en tillräcklig bild nu? kanske ska ta en kroppsbeskrivning också, äääh nej pallar inte. vill ju inte att detta ska bli en ytlig blogg. :)

är det nått ni undrar så fråga på. kyss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0