kärlek i mitt liv - dag 05

det finns en massa kärlek i mitt liv. så mycket att jag funderar på hur allt får plats. jag känner en stor kärlek till min familj. min mor, min far, mina underbara syskon och nizar. min farfar och elvis. hur mycket man kommer på att man tycker om sin familj hela tiden egentligen. alla de små knäppa saker som alla gör som tillsammans blir ett underbart kaos som jag älskar. då till exempel alla äter mat tillsammans och man knappt hör vad någon säger eftersom 1. August och Moussie gör en massa ljud. 2. Mamma som försöker prata med någon men ingen lyssnar. 3. Gustav som sjunger. 4. Sofia som argumenterar för alla om politik. 5. Unni som vill upplysa alla om sin arbetsdag. 6. Mclovin som skriker åt alla att vara tyst eftersom han får panik av allt ljud. - aaaa ljuvliga familjemiddagar.

jag känner en stark kärlek till mina fina vänner, de som är långt borta och ändå jättenära. De små guldkornen som vänner fyller ens vardag med. det kan vara enkelt som ett sms som undrar hur man mår och vad man gör. ett telefonsamtal med goda nyheter ( då man blir glad för att claudia fått VG på tentan! ). Det är underbart att veta att man har människor runt omkring sig som skulle offra en tå för en. När man tror att man är ensam så vet man att endast ett litet telefonsamtal iväg klockan 02 på natten så kommer bodensandra att svara. eller då man dampar över livets orättvisor å så pratar man med raida och inser att man egentligen borde hålla käften och njuta av det man har. vackra underbara människor runt omkring som kanske inte förstår hur mycket jag tycker om dem.

jag har en stark kärlek till film och engelsk romantik. kärlek för mig är absolut. den är den starkaste kraften möjlig. otroligt cheesy men dock så true.


Kommentarer
Postat av: Emilia

God jul rara Lisa! Jag hoppas att du får en härlig dag med kärlek, familj och god mat! Puss!

2010-12-24 @ 13:01:30
URL: http://espot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0