Fria palestina!

jag brukar inte skriva om politik, jag brukar inte skriva om religion. jag brukar egentligen inte skriva om sådant som faktiskt betyder något. i en djupare mening. jag skriver om hårfärg och jag skriver om hur man tillreder den perfekta tonfiskpastan. däremot inte sant att jag inte har några åsikter om andra saker. för det har jag.

jag känner bara att få skriva av mej lite. lite ilska, lite tankar och lite hopplöshet. jag kunde tillslut inte blunda för det mer!

israelisk militär bordar och skjuter nio människor på internationellt vatten! de är fredsaktivister på väg med mat till gaza eftersom gaza är stängt från alla håll. vissa menar på att dessa fredsaktivisterna stöder hamas och därför även stöder terrorism så det var alltså RÄTT av israel att borda båten var det RÄTT att skjuta nio personer, ta nio liv till?. så ser inte jag det!

ett folk är i nöd och alla dess gränser är stängda. världen blundar och blundar för deras lidande. behövs det en plötslig händelse av lidnad som kan ge ljus åt situationen i gaza? jag ville inte ha det så. jag hade hoppats att de kunde ske ändå? för var är alla protester? var är alla actions? varför händer det ingenting? kommer man om 40-50 år ställa israelisk regering för rätta för brott mot mänskliga rättigheter? varför kan man inte göra det nu för?
kan man ställa en israelsik regering inför rätta utan att ställa sig själv inför rätta? vad har vi i sverige för skuld i detta? usa? europa? alla påverkar vi antingen aktivt eller passivt situationen för dessa människor i palestina och gaza.


jag vet inte vart allt detta kommer leda, jag är trött på propaganda och att inte veta vad man ska stå och vad man ska tycka. jag vet iaf vad jag tycker. jag anser att det borde vara slut med barrikaderna mot gaza - låt alla få de liv som man vill ha eller ge folk en möjlighet till liv. trygghet och säkerhet. sluta skjuta!

fred.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0