prioriteringslista (i wish)

jahap, jag kände bara för att skriva ner lite drömmar. då jag skrev i lame-dagboken då jag var typ 15 så önskade jag mig pengar på mobilen och party i garaget å bägge dessa slog ju in så då tänkte jag att om jag skriver här nu, så kanske det också slår in, (hoppas).

jag är förresten ganska så seg just nu, klockan är sent men jag vill inte somna själv utan kärleken. m just det jag är needy och hopelessly devoted, så det så. för att komma till sak så finns det några små ytliga saker som jag önskar mig nu. det hela får egentligen komma lite längre fram, i framtiden. men man kan ju drömma nu. små moln som får en att helt enkelt orka med vardagen. det blir ju lite mer rosaskimmrande med lite glitter. typ glitterhårspray.

jag skulle vilja att jag och nizar kunde åka bort ca en vecka eller två till thailand eller eller något annat spännande asiatiskt land med häftig snorkling. fast det går ju bra med en weekend i london och paris också, så klart.

jag skulle vilja få mitt körkort. inte traggla med att ta det, utan bara få det, sådär. liksom.

för om jag hade körkort då skulle jag vilja köpa oss ett litet ruckel med sjöutsikt som vi kunde rusta upp och göra till vår egen. sedan kan vi fylla den med en massa ungar som vi ska tvinga på sandaler och rutiga små kläder.

jag vill få hit nizars bror och kusin. visa dem sverige få dem att upptäcka ett nytt land. se vart brodern och kusinen tagit vägen. helst vill jag ju att de ska flytta hit så vi kunde sitta i ring och röka vattenpipa och äta så mycket couscous så att vi spricker.

jag vill att nizar ska få ett heltidsjobb. så att vi kan gå ut och äta på restaurangen där allt började. för att fira oss lite. klappa oss på axeln och inse att vi är så himla grymma som har klarat oss igenom allt det här.

jag vill att vi ska börja bygga vårat hus i tunisien. det där vita ni vet. med olivträden och de små söta kaninerna. där man ser havet, medelhavet och palmerna från fönstret. dit jag bara åker på våren och hösten eftersom sommaren är för varm. där vi äter räkor och bläckfisk som nizar har fiskat med sin pappa.

vid närmare eftertanke finns det ju hur mycket som helst att önska sig. men vad vore livet egentligen utan drömmar och mål. fantasi och ideer? jag önskar att alla de jag älskar får vara friska och lyckliga, det vore nog det bästa utav allt. kärlek till er som betyder så himla mycket.

vad önskar du dig?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0