outlander



jag har läst första delen i diana gabaldons outlander serie. Första boken var hysteriskt bra och även fast den är på typ 800 sidor och jag har typ en massa plugg att läsa och ett jobb att sköta så sträckläste jag klart den på ca 2 veckor. boken handlar om claire som är en sjuksköterska i efterkrigstidens england, hon åker med sin man till skottland och det är där hon mer eller mindre "ramlar" bakåt i tiden med hjälp av stonehenge liknande stenar. boken är väldigt väl skriven och jag älskar att jag köpte den engelska versionen för att få med all underbar skott-dialekt. man kanske kan beskriva den som en kärleksroman med lite scienceficton och lite fantasy. den är iaf klart läsvärd! köp den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0