första advent


godmorgon. sliten i en källare. idag är det första advent. mami vill dra med mig på adventskonsert men jag känner mycket starkare för en feting kebab på palmyra! att vara på släktträff-fest tar verkligen på krafterna. kan inte riktigt koppla att min mormor typ stod och dansade till vi är pojkarna som busar cirkus klockan 1 på natten. hon är gammal hon borde sova! jag var trött! att resa hem sen på natten var ingen höjdare, mörkt, kallt och snöigt. kan inte bli mycket värre. självklart sover jag typ ingenting så det var långa fyra timmar från falun tillbaka till stan.

två saker slog mig medan jag var i falun:
1. Varför har "småstads"bor ett behov av att hävda att deras choice of by är bra? (jag menar, det var ju inte direkt som att jag kom dit och baaah, fan va cool jag är som bor i sthlm - hello?!?! jag har bott i "håla" fram tills jag var 20!!! hahaa...
2. Varför behöver folk sånna STORA mängder alkoholl för att ha kul? varför tycker man att det är så himla jvla ballt att dricka sig redlös? varför typ sjunger man om hur mycket alkohol man vill ha? - jag vet att jag också är svennebanan så denna fest var absolut inget undantag från tidigare med släkt eller andra. jag var ju också ett "wild child" i mina yngre dagar men är det fel av mig att tycka att redlöspackad och typ sluddrig är mer ok för yngre? anser jag att de inte vet bättre? är det mer ok att vara full om inte dina barn är på festen? hahaha allt om dramat kommer sen i bilder.!

festen igår var jättetrevlig. det var god mat och man träffade folk och ingifta släktningar jag inte sett på år och dar. nej, helt klart en trevlig kväll! merci.


Kommentarer
Postat av: Liv

Heheheh!! Gränsen är TUNN där mellan vad som är okej och inte. Men självklart ska de vuxna också få ha kul :D mitt råd är att dra vidare när det börjar bli pinsamt, haha!! Åååh jag hoppas att ni kan komma hiiiit! <3 I really hope so. Mysigt med besök ifrån Em, ganska nyfiken nu på hennes prins, när kommer fortsättningen?? <3 KYSSS!

2010-11-28 @ 17:39:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0