glöggfest och förkylningssymptom

igår hade vi seminarium. från klockan 12-14. piotr hade inte lagt upp tentaresultatet så dagens första timmar spenderades svärandes. ärligt talat, tycker det är SJUKT dålig stil av lärare som har som skyldighet att man ha rättat klart inom tre veckor och sen inte gör det! det är en skyldighet -säg t.ex. att man ska göra en omtenta, då vill man ju veta det inom utsatt tid så man kan använda den tiden till att plugga. eller hur??? och om nu eleverna har sånna krav på sig att lämna in uppgifter hit och tentor dit så ska fanimej lärarna också ha samma "press". det finns liksom inga ursäkter. alla får tre veckor på sig. då ska det vara klart sen. om en lärare klarar det men en annan inte då ska man åtminstone skriva till eleverna och förklara sig! sen kanske man ska fundera över om yrket är något för en. för om man inte prioriterar eleverna och vill att de ska få bra betyg då kanske man ska jobba med något annat!

nog om det. efter skolan åkte gänget och jag till svedmyra för lite mysig glöggfest hemma hos amilia. jag hade på mig min mörkgröna janeaustinskurna tunika och håret var faktiskt fint för en gångs skull. vi drack olika sorters glögg åt pepparkakor, lussebullar och mozzarellapizza. lyssnade på en massa julmusik och kom i stämning. supermysigt var det!

när jag kom hem hade jag ont i huvudet och kände mig trött och hänging. jag försökte vara vaken tills nizar skulle komma hem men somnade vid 12 snåret helt utslagen. känns skönt att ha somnat tidigt för en gångs skull, men jobbigt att det känns som om tröttheten beror på en ev kommande förkylning. hmm. håll era tummar för att jag inte ska bli sjuk.

ikväll ska jag jobba och imorgon bär det av till vika/falun för att fira carina som fyller 40!!! ska bli roligt. hoppas ni också får en fin helg. vad ska ni göra?

kyss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0