dag 14 - dåliga vanor och egenskaper

asså jag har ju en hel del dåliga vanor och laster. men jag tycker ändå att vissa laster vägs upp av laster jag inte har. så det blir väl plusminusnoll förr eller senare. men om man nu ska diskutera mina dåliga vanor och egenskaper så är det väl främst dessa:

cocacola - jag har ett extremt cola beroende. det hela började i oslo där colan var billigare än mjölken och utan hemmets trygga vrå och regler spårade det ju ut i vårt lilla kollektiv ganska rejält. cola till lunch, frukost, allt! det har varit svårt att bryta detta beroende. colalight är sötsliskigt och inte en värdig ersättare, kolsyrat vatten funkar men det handlar så mycket om självdisciplin, något som jag också saknar.

lathet - kan vara otroooligt lat. liksom pallar inte med någonting. dåligt i kombination med cola-beroendet kan jag säga. ibland är jag full av energi och gör hur mycket som helst men ibland pallar jag inte. jag är lat helt enkelt.

gåmedtrasigakläder/skor - oftast skor. skor som är helt sönder slitna eller strumpor med hål i. varför gör jag det? whyy? varför vill jag se ut som en lodis? haha. jag har pengar och jag har tid att köpa fungerande och icke-håligapryls så varför envisas jag med att gå med saker med hål i. jag har dock blivit bättre. jag slänger t.ex. tights eller linnen direkt när de får någon liten rispa, så att jag inte ska bli sugen på att ha på mig det. hahaha. jag tror att anledningen till att jag går med håligakläder är för att de är det plaggen jag gillar bäst, ibso- blir mest slitna och så vidare. finns inga ursäkter, ge mig en symaskin så fixar vi detta. p.s håliga jeans är bara snyggt, men ja det finns gränser även där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0