dag 9 - min livsfilosofi

om min mor fick frågan om vilken min livsfilosofi är då skulle hon förmodligen säga: "gör inte idag vad du kan göra imorgon". haha.. om du hade fråga mig för typ 9 år sedan så hade jag lätt sagt: "god mat är gott, äcklig mat är äcklig". men nu är jag ju inte 15 längre. sant att mottot fortfarande stämmer, men jag känner att jag varken har en tro eller en livsfilosofi. nizar tycker det är konstigt att jag inte tror, jag tror att alla som har en religion tycker det är konstigt när folk inte tror, för dem är det så enkelt.

jag skulle inte banga på att tro på nån religion, jag tycker att religiösa personer har nån slags lugn och inre trygghet, en säkerhet som gör att man inte behöver vara rädd för sånt som jag normalt sett är livrädd för, typ döden. men poängen är att jag inte kan hålla med någon av de stora religionerna, jag hittar saker jag inte kan stötta eller förstå. jag respekterar folks tro och anser att grunden i religion handlar om kärlek och respekt för din nästa, vilket vissa inte förstår och ger religion dåligt namn/rykte.

jag skulle aldrig säga att jag tror på gud. ordet gud sätter begränsningar för mig. jag tror på en kraft som är kärlek, helt igenom kärlek. som älskar alla människor oavsett, kön, hud eller sexuell läggning. om det finns något "gudliknande" så är det så jag vill tro att det ska vara. villkorslös, gränslös kärlek och respekt.

can i get an amen on that??? ;)

Kommentarer
Postat av: Rebecca

kikar in :)

2011-12-09 @ 12:31:37
URL: http://rebeckhaam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0