its the most wonderful time of the year

nynnar på en massa julsånger vilket är otroooligt knepigt eftersom jag vaknade upp i morse med väärldens hostattack, ögonen var svullna och slemmiga och näsan igentäppt. preeeecious.. asså det kan inte vara karma för jag har verkligen varit supersnäll iår. snäääälll.. så jag förtjänar inte att bli sjuk nu när det snart är julafton.. crap crap crap. så medans  jag kurerar mig med nässpray, alvedon, the och slem så kan ni ju läsa en liten list.. enjoy. :)

1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? haha nej det gjorde jag nog banne mig inte. shit pommes nu låter ju detta som väärsta innehållslösa året ever. eller jo jag började ju historia c och skriver c-uppsats, det har jag aldrig gjort innan. hehe. kul.
2. Höll du några av dina nyårslöften? förmodlingen inte. haha.. självdisciplinen vet ju ni är på noll.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? TYP ALLA!! WTF!! haha. nej men huur många som helst blev ju parents eller blev gravida, det var ultraljudsbilder över hela facebook. får lite panik av alla bebisuppdateringar. alla ni som blev parents men som inte har skapat en babyblogg, lagt upp ultraljud och skrivit om hur mycket spy ungen kan producera, STORT CRED till er! tydligen vill man att bebis/fostret ska ha en tagg på facebook innan h*n ens är född! madness.
4. Dog någon som stod dig nära? inte så jätte nära men det är alltid jobbigt när någon man känner och tycker om försvinner. den 14 januari i år så blev nizars barndomsvän Slim skjuten av polis vid demonstrationerna i Tunisien. Han omkom och är otroligt saknad. Du fattas oss!
5. Vilka länder besökte du? besökte bara ett land (om inte sverige räknas) å det var Frankrike. Ljuva, underbara otroligt vackra Paris. Kommer åka tillbaka dit många, många gånger.
6. Är det något du saknat år 2011 som du vill ha år 2012? ja det skulle väl vara att jag önskar av hela min kropp och själ att saker och ting ska lösa sig till det bättre för nizar. vi har haft det så otroligt svårt och han kämpar varje dag. jag vill att han ska få PUT, få ett jobb, komma igång med utbildning, körkort och sfi. jag skulle vilja att han hittar fred med sig själv och att vi får en lägenhet.
7. Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas? 14 januari - Slim som dör och Tunisiens president avgår. Annars är det ingenting speciellt, inget specifikt datum som jag minns. klart att Paris resan var magisk och att vi hade superkul i göteborg och på västkusten, men det var flera awesome dagar.
8. Vad var din största framgång 2011? Att jag har fått bättre matrutiner och blivit bättre i magen. Skönt. Att jag satt ner foten på jobbet och prioriterat mig och mina studier. Att jag klarar av att skriva en C-uppsats själv.
9. Största misstaget? jag ångrar att jag inte startade med min uppsats tidigare under hösten så att jag inte behövt haft det så stressigt nu. något att ta med sig till våren och c-uppsatsen i turismvetenskap.
10. Har du varit sjuk eller skadat dig? bara enstaka förkylningar. men det har varit en otrooolig improvement på den fronten från tidigare år. innan var jag groovt sjuk typ en gång i månaden, nu är jag nästan aldrig sjuk och det är så skönt!
11. Bästa köpet? macbook. äntligen har jag och nizar två datorer! tv var också sjukt värt, alla mina films och såklart dvdspelaren UTAN blueray.. :) haha.
12. Vad spenderade du mest pengar på? det var nog macbooken. nizar köpte en macbook pro för 8000 bra kap.
13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Tunisiens frihet från tyrannen Ben Ali, skön sommar med mycket ledighet och mys med familjen, paris-resan, att nizar och jag fått mer tid för varandra.
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2011? hahhaa.. första som dyker upp i huvudet är lätt sexy and i know it med LMFAO (ser också framför mig hur raida torrjuckar i kön på donken, hahahaha) sen har vi ju också danza kudoro (å då ser jag morsan försöka shejka framför mig) den svenska björnstammen och vart jag mig i världen vänder, timbuktu och resten av ditt liv, mike oldfield innocent. haha ja som sagt en hel del musik. borde kanske göra en 2011 playlist!
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? jag var definitivt gladare. det har lättat otroligt mycket ångest genom att bo hos farfar. det känns som om vi kan bidra med sällskap och glädje till farfar och vi slipper oroa oss för pengar, jobb och sånt som ändå är tillräckligt svårt och påfrestande då ens pojkvän inte har UP.
16. Vad önskar du att du gjort mer? tränat och pluggat. skrivit mer på LAME boken. men i det stora hela så har jag älskat detta år, just så slappt som det varit. förutom träningen då. jag har verkligen kunnat vara ledig.
17. Vad önskar du att du gjort mindre? mina dåliga vanor.
18. Hur tillbringade du julen? förra året eller iår? blir iof ingen större förändring, i vemdalen med min finaste familj och såklart med älsklingen (så himla bra att ha en muslimsk pojkvän) och grandpa.
19. Blev du kär i år? dagligen i mi amore. även fast vi kan ha ups and downs som alla par så är du guld i mitt liv. alla de småsaker som du gör och massa små överraskningar som jag blir jätteglad för. du är oväntad och jag älskar dig.
20. Favoritprogram på TV?  claudias -  biggest loser. haha.. jag föredrar så mycket bättre, antm och the vampire diaries.
21. Bästa boken du läste i år? skulle nog vara sagan om isfolket. fantastik serie. läs den!
22. Största musikaliska upptäckten? hmm inte var det moussie som spelade guldet blev till sand på pianot iaf. hahaha.
24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? jag fick savon de marseille som är precious! jag är dock bitter på mina syskon och mi amore eftersom jag inte fick en enda present från dem, haha.. kräver dubbla julklappar. :) roligt är iaf att det blivit nisis mantra, haha jag får aldrig födelsedagspresent från honom men däremot får jag alltid dubbla julklappar som kompensation. haha.
25. Något du önskade dig men inte fick? önskade mig en minipc. vet dock inte om jag verkligen hade använt den så mycket. men men. om jag vinner på lotto ska jag köpa en.
26. Vad gjorde du på din födelsedag 2011? jag firade den på söder med familjen genom att vara sjukt bitter på gustav som hellre föredrog att vara linköping! vi åt god mat och mormor och morfar var med. det var mysigt.
27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? kanske pratat mer med gustav om att jag var ledsen, iaf tidigare. pluggat mer och om nizi fått sitt UP så att vi hade kunnat åka tillsammans till Paris. <3
28. Hur skulle du beskriva din stil år 2011? långklänningar och bohemiskt. as usual.
29. Vad fick dig att må bra? att umgås med min familj och mina vänner. har träffat mina göteborgare betydligt mer detta år och det känns jättekul.
30. Vilken kändis var du mest sugen på? chris hemsworth i Thor. hahaha.. det var en awakening..
31. Vem saknade du? IVAN! AYMEN! GUSTAV! UNNICUS!
32. Bästa filmerna på bio? Tangled, Black Swan, Bridesmaids, Niceville, Jane Eyre, Fast and the furious 5 (hahaha), Harry Potter. säkert många fler men jag kommer inte ihåg. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0