mina vänner - dag 07

är det någonting man inte klarar sig utan här i livet så är det vänner. riktiga vänner. vänner som muntrar upp dig när du är nere och som alltid finns där och lyssnar. jag har flera riktigt bra vänner. vänner som jag skulle offra min ena arm för. ja ni fattar. en hel del klyschor men det är faktiskt sant. mina vänner är guld.

mina syskon är mina närmsta vänner. mina syskon lyssnar på mig i timtal på alla mina problem och besvär. mina syskon finns alltid där och stöttar mig in times of trouble och de kan alltid få mig att skratta. lilla moussie med sin besatthet för fina semlor, august och alla monty python quotes, sulf med sin energi och kärlek, unni med goda råd och självständighet, gustav med sitt tålamod och lätthet att lyssna. jag älskar mina syskon över allting på denna jord.

vänner som alltid finns där i vått och torrt är mina allra äldsta vänner. vänner som man inte behöver prata med varje dag för att man ändå alltid ska kännas nära. vänskap som prövas av avstånd men som ändå håller. mina fina flickor liv och lejla, hermansson, emelie och josie. jag vet att ni alltid finns där även om ni är långt borta och jag hoppas ni känner samma sak för mig.

min gay of the day ivan är en underbar vän. som kommer med fina råd och är alltid lika rolig att umgås med vare sig det gäller gayklubb, gagafest eller mys framför tvn. ivan är en pärla och om någon gör honom illa då jvlar.

kim är en fin person, han är alldels egen och alldeles, alldeles underbar. han går sin egna väg och kanske inte alltid lyssnar på alla de fina råd jag ger honom men han är en sann stöttepelar i alla väder och jag litar på honom till 152%, den tjejen som får kim är en lycklig tjej.

claudia är en relavtivt ny bekantskap. vi är fantastiska tillsammans. vi behöver inte ens göra någonting, vi är ändå som two peas in a pot. hon är tonfisken och jag är pastan. :) underbar brud som förtjänar det mesta utav livet, du är en sann inspirationskälla och största delen av tiden är jag avundsjuk på dina snygga kläder, dina fantastiska skor och din underbara super söta son.

boden och raida är två fina flickor med underbara personligheter som jag också mött på senare tid. är klockan 3 på natten och man känner sig pratsugen vet man att boden kommer svara och finnas där. smarta råd och ett hjärta av guld, vi kan verkligen prata om allt, från det som är jobbigt och svårt till wow. raida har all självrespekt som jag känner jag saknar, en riktig peppar som man ska akta sig för om hon blir arg. om någon är elak mot mig vet jag att raida kommer ge den/dem stryk så det viner om det. skönt att ha en catwoman i sitt liv.

jag får inte ens plats att skriva ner allt fint som mina vänner gör och hur mycket de betyder för mig. jag har ju inte ens nämnt haglund, solange, emilia och frida. Ni är också guld som gör mina dagar fulla med solsken.

min önskan för det nya året är att alla mina vänner får den lycka de förtjänar och blir fria från sjukdom och andra plågor. may the eternal sun, shine upon thee. p.s förlåt för alla mina spydiga kommentarer, det är bara för att jag älskar er.

xoxo


Kommentarer
Postat av: sofia

vad fin du är,lisa!! och vad fint skrivet!

2011-01-06 @ 09:25:35
Postat av: emilia

Trots att vi bor miltals ifrån varandra så värmer det mig ett stundtals tänka på dig!

2011-01-08 @ 11:14:01
URL: http://espot.blogg.se/
Postat av: Mami

Känns så skönt att ni tycker så mycket om varandra och det känns verkligen som det är ömsesidigt... Har nästan aldrig hört er bråka och gissa om det känns varmt i hjärtat att tänka på och känna - mmmm älskar dig så och alla dina småsyskon!

2011-01-11 @ 20:48:33
Postat av: Anonym

Känns så skönt att ni tycker så mycket om varandra och det känns verkligen som det är ömsesidigt... Har nästan aldrig hört er bråka och gissa om det känns varmt i hjärtat att tänka på och känna - mmmm älskar dig så och alla dina småsyskon!

2011-01-11 @ 20:49:17
Postat av: Mami

Känns så underbart mysigt att ni tycker så mycket om varandra - jag älskar dig och alla dina småsyskon över allt annat på denna jord - pussipuss

2011-01-11 @ 20:50:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0