till och med högdalen är vackert i solsken

igår var en sådan perfekt dag. ´perfekt med tanke på att jag egentligen inte hade planerat in en enda "rolig" grej. jag vaknade vid 8 och åt lite breakfast, kutade i väg till skolan i min vårjacka och det var verkligen för kallt! gick på informationssökningsföreläsning och kände att jag gjorde framsteg med min buppsats. hade sedan två timmar hål då jag trodde jag skulle få sitta alldeles ensam men som tur var dök kattis upp och vi hade roligt tillsammans, snackade och lunchade. (så glad att det löste sig för dig gumman med registreringen, kämpa på nu!!!)

sen hade jag två timmar seminarium om metod och det handlade om historiesyn, det gick ganska fort men var lite småsegt. efter det så träffade jag på mark på busshållplatsen, trevlig snubbe från min klass som bor i hökis. skrämde upp honom lite angående en viss videobutik, haha. vi funderar på att skriva  buppsatsen tillsammans, vore awesome. se det börjar lösa sig, jag är inte helt socialt inkompetent! moahaha. som om ni ens trott det liksom?!

sen simmade jag 40 längder i högdalen, och det var genom simhallens fönster jag insåg att till och med högdalens gråa och dassiga höghus är vackra i solsken. det var ljuvligt att simma, inte som förra veckan då hela bassängen kryllade med skrikiga ungar som ville dränka mig, nej idag var det tyst och lugnt. jag simmade en km och sen badade jag bastu och använde hårinpackning. kutade förbi fiskaffären också på vägen hem köpte lite aioli till räkorna och lite laxfenor. det vart ljuvligt. med smärtande träningströtthet i armarna somnade jag som ett litet barn säng. skön dag.



högdalens simhall, info och allt möjligt hittar ni här.

Kommentarer
Postat av: emilia

tack vackra Lisa! jag vill bara springa ut i Stocksholms solsken! Hoppas att du får en bra dag! KRAM

2011-03-09 @ 11:47:44
URL: http://espot.blogg.se/
Postat av: sofia

låter verkligen alldeles ljuvligt!!

2011-03-09 @ 15:34:17
Postat av: Liv

myspys!! jag vill också simma!! :D <3 Och lisa! Jag saknar dina telefontrakasserier - ska bli roligt att ta igen dem i sommar!!! SAKNAR DIG! PUSS SNYGGING!! Love ya!!!

2011-03-10 @ 15:41:41
URL: http://perssonliv.blogg.se/
Postat av: Morsan

Låter alldeles fantastiskt underbart och härligt att du tar till vara livet.... Förstår inte detta, skulle egentligen till skatteverkets hemsida för att kontrollera en sak och så hamnade jag här och blir så glad och lycklig, för att du är det! Tack min underbara lilla unge för att du finns! Kramar i massor!

2011-03-15 @ 20:09:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0