prestige

jag är sjuk. jag har varit mer eller mindre förkyld nu under de senaste 4 dagarna. det är tråkigt. men kanske är det min kropps sätt att skrika ifrån lite. ge mig den paus mellan turismen och historian som jag undermedvetet/medvetet(?) suktade efter.

idag är en sån där tråkigt januaridag, det är vitt men mer åt det gråa hållet. tror jag ska ta och beställa lite böcker från adlibris med presentkortet vi fick i julklapp på jobbet. jag vill mysa upp mig i min soffa tända lite ljus och dricka mint te i min fina mugg jag fick av systeryster i julklapp. mysmysmysmys.

det har varit sånt himla pådrag nu i januari kring nyårslöften och liknande, så direkt blir jag lite anti och typ tänker, ahmen jag ska iaf inte ha nått nyårslöfte iallafall. jag brukar alltid ha nyårslöften, även fast jag aaaaaldrig ens kämpar för att de ska slå in, tror det är det som är grejen med mig och nyårslöften, det är bara nått man har för att ha.. sen att min självdisciplin är below zero gör ju inte saken lättare. men så tänkte jag att jag skulle slå till med lite nyårslöften i februari iallafall. kanske är det bättre/lättare för mig med kass självmoral att ha månadsvisa mål och inte årsvisa, det blir så lätt att jag skjuter på det annars. å ja min mor kommer skratta åt det, säga att jag fått det från min far och mumla nått i stil med, gör inte idag vad du kan göra imorgon. hehe. men det är lugnt. jag tar det.. :P

på tal om min mor. vi ska gå på gala på måndag. mitt jobb bjuder på gala eftersom vi uppnått bioklubben mål. det blir the ironlady på park. undra hur fin man ska va, ska kolla upp det. kul kul kul. självklart kommer jag lägga upp bilder på instagram.

nepp nu ska jag ta och dricka lite te. hörs kanske senare ikväll.. chaochao bloggish.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0