the x-files eller mitt bloggarkiv

hahaha.. the x-files.. kommer ni ihåg det programmet? haha. jag hade en snubbe i min klass på lågstadiet som var heeelt kär i den där tjejen... men det var inte det jag skulle snacka om. the x-files haha det skulle man verkligen kunna kalla mitt arkiv här på bloggen. jag har ju skrivit sen maj 2007 och allting finns sparat. bara att skrolla ner till vänster och gå in och läsa och njut.. haha.

förr i tiden var jag mer utlämnande. det känns så. det var så mycket tankar och känslor. musik som påverkade och berörde. kanske jag blivit mer kall? kanske jag inte känner mig bekväm att skriva ut hela mitt liv på samma sätt nu. kanske jag inte har lika mycket liv att skriva ut.

jag vill gärna tro på alternativ nummer två, men jag tror faktiskt att det lutar åt trean. sad egentligen. vad hände. förändrades allt så mycket med att man flyttade till stockholm. försvann impulsiviteten? solnedgångar, vattenpipor, spontana resor till öland. det ersattes liksom med tunnelbana och en olust att ta sig för något. man träffas för en fika i stan och sen åker man hem igen.

jag älskar stockholm. det är utan tvekan sveriges bästa stad. men ibland saknar jag mig förr. hur jag skrev, hur jag tänkte, hur jag va. fast egentligen hade jag nog bara velat ruska om mig själv och sagt att det löser sig, det blir bra. njut och ha kul. för det borde jag ju haft. bara. inte ägnat så mycket tid till ångest och oro.

exempel från bloggarkivet:

På en brygga på en fest i en båt
2007-08-05 21:50


sammanfattar min helg. torsdag åkte jag till IKEA för att inhandla lite pryls till mitt rum, sen träffade jag dej och vi tog en kaffe på askelyckan, det var mysigt att prata skit och ta det lugnt, ja sa att ja skulle spöa dej på tekken men vi tog med vattenpipan och satte oss på din brygga istället. vi drack drinkar och njöt av att det var sommar och att vi var lediga, vi ville bade så du satte på bastun åså sprang vi, fort i, kände det iskalla vattnet och sen fort upp igen, klockan var ju bara halv 12 så vi kunde ju basta hela natten, magiskt. för mycket erkänndes men det kändes ändå inte fel, nu vet du allt, nu är det bara jag. en liten tjej som står framför en kille... ni vet hur det fortsätter.
fredag, fest hos mikka, du körde mej till jobbet det var segt att gå upp, lovade josefin att vi skulle ut, men jag ville hellre skjuta mej, vi drog med oss syrran och stack till mikka, inge shakira, loft sen, trångt och slagsmål på loft, jag hade roligt med josefin, vi träffade lina och dennis, roligt att dansa, vid 1 fick det vara nog, jag hade inte blivit sårad än så det var dags att dra innan jag såg dej igen, blev timslångt samtal med kim, världens bästa kim!
lördag, du ringde vi 6 och sa att du väntade på mej nu, jag gick ut och tog med mej min bikini, vi åkte med storebror och vänner röd vin och cigaretter allt för en gessle, du sjunger fel, du sjunger grease, lisa vilken låt är det här, nästan alla rätt, gick hem och sov, du ville ut, jag somnade, vi 3 väcker du mej, hade du ätit råttkebab?
söndag, sov till 3 behövligt, mikka ringde, du är underbar. simon säger att du bryr dej om mej, jag bryr mej om dej också, vi solade och badade, ja inte du du är feg, sen åt vi underbara kräftor och efter all tid i solen började jag likna en i ansiktet, chips och colazero, en helt fantastisk dag i solen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0