Utkast: Oct. 22, 2012

idag regnar det.. inte som de andra dagarna då det bara kommit några stänk här och var utan det verkligen öser ner. jag har träningsvärk i mina armar då jag tränade igår och thomas har redan gått till jobbet. det kommer bli en seg dag med andra ord, försöker övertala jack, thomas lillebror om att vi ska ha twilight marathon idag men han verkar inte så himla sugen på det. hehe. ska söka en massa nya jobb idag och hoppas jag får en intervju snart. det är så svårt med jobb. jag är överkvalificerad för "dåliga" jobb och underkvalificerad för jobb som har med min utbildning att göra, enklast är väl att komma in nånstans med kontakter men det har jag ju inga så.. hmm..

annars så har jag fortfarande lite upp och nedgångar humör mässigt, är betydligt mer tänkatillbakamode nu än vad jag var då jag bodde i stockholm. saker och ting känns i allmänhet konstigt och det har ju både för och nackdelar med att vara arbetslös och verkligen ha aaaaall tid i världen till att tänka. speciellt då jag har en tendens till att överanalysera. :(

igår lagade jag och thomas sjukt god mat, quornfile med risoni, grekisk sallad och till det en egenlagad sås som bestod av grekisk yoghurt, vitlök och fransk senap. det var såååå gott! jag älskar ju att laga mat och fastän köket här skulle kunna vara bättre så ger det mig bara ännu mer motivation till att leta ännu fler jobb så jag och thomas kommer iväg till vår egen lägenhet snart.

hoppas att allt är bra där hemma. finns så mååånga som jag saknar och som jag hoppas se snart. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0